2012/01/29

Conservatorium van Amsterdam

Vrijdagavond. Kut, ik wil helemaal niet naar die open dag. Stel dat het toch niets blijkt te zijn en ik me weer helemaal opnieuw moet oriĆ«nteren. Nee, dat zie ik niet zitten. Toch zat ik negen uur 's ochtends in de auto op weg naar Amsterdam met mijn ouders. We kwamen ruim op tijd aan. Het gebouw is echt groot en super mooi (zie plaatje hiernaast)! Dus naar binnen en we besloten te wachten op de coƶrdinator van de opleiding Docent Muziek - de studie waarvoor ik kwam. Hij kwam niet opdagen. Goed, om kwart voor twaalf gingen we naar boven (de zevende verdieping, zo hoog, mooi uitzicht) om daar een voorlichting te krijgen en workshops te doen. De voorlichting was heel interessant en ik werd alleen maar enthousiaster. Totdat ik te horen kreeg dat je na vijf weken als voor een kleuterklas wordt gedumpt met een gitaar die je dan nog maar vijf weken bespeeld (als je het zelf niet speelt en ik speel geen gitaar en het ziet er niet naar uit dat ik het binnenkort ga leren). In ieder geval. De studie is best veelzijdig en als je je diploma hebt, kun je best veel kanten op. Des te beter! Je leert piano spelen, gitaar spelen en zingen en daarnaast krijg je ook les in je hoofdinstrument (ben er nog niet over uit of ik de piano doe of zang). En natuurlijk krijg je een heleboel theorie en je krijgt les in lesgeven. Na de voorlichting waren de workshops aan de beurt. We gingen met een student met slaginstrumenten aan de slag. Damn, het was zo eentonig en makkelijk dat ik alsnog de fout inging doordat mijn gedachten afdwalen. Ahem, geen commentaar verder. Daarna mochten we naar het volgende lokaal voor een vragenronde. Zoals het er nu uit ziet, kan ik waarschijnlijk wel auditie doen als ik terugkom uit Amerika. Echt, het is afzien. Ik hoop echt dat die audities en de theorietesten niet zijn als ik nog in Amerika zit, want dan ... ja, er valt vast wel iets te regelen... maar dat wil ik niet. Dat kost hen ook weer zoveel moeite en om nou te zeggen dat ik talentvol ben. Goed, volgende lokaal ging over de toelatingstest theorie. Wauw, komende anderhalf jaar mag ik behoorlijk gaan studeren op muziekleer. Fuck dat man. Ik snapte het meeste er niet van. Nu ben ik blij dat ik niet volgend schooljaar al naar die opleiding ga. Na deze workshop gingen we nog wat eten en terug naar huis. Ik heb verder de rest van het gebouw niet kunnen zien en nu ik hier zo zit, vind ik dat best jammer. Maaaaaar! 13 en 14 maart zijn er meeloopdagen speciaal voor opleiding docent muziek! I'll be back!

Wat willen jullie gaan studeren? Of als je dat nog niet weet of daar nog niet over nadenkt, wat willen jullie worden later?

4 opmerkingen:

  1. Ik wil literatuur en geschiedenis studeren ^^ Ik hoop dat je aangenomen wordt op het Conservatorium! Ik voel me echt dom dat ik het nog nooit heb gezien terwijl ik in Amsterdam woon (>___<) Ik ben gewoon blind (':

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wil communicatie gaan doen op de NHL (leeuwarden). Ik hoop dat je daarheen kan over anderhalf jaar, t klinkt best leuk.

    Ps. Weet e dat je artikel er 2 x opstaat? 1 x met plaatjelinks en 1 x in t midden boven.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk artikeltje

    Ik zelf wil Maatschappelijke zorg gaan studeren op een ROC.
    Waar weet ik presies nog niet :S
    MAar dat gaat wel goed komen denk ik!

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties worden gewaardeerd! :3