2012/01/21

Moordvrouw

Degenen die naar rtl 4 kijken, hebben het vast wel opgemerkt. Een nieuwe politieserie is gisteren de lucht in gegaan! Met Wendy van Dijk. Ik moet zeggen dat ik eerst kritisch was over Wendy en acteren als combinatie. Ik was niet eens van plan om het te gaan kijken en ik hield het niet in de gaten wanneer het op tv zou komen. Stiekem dacht ik dat het al de lucht in was gegaan, maar niet dus! Dus tussen the voice en de uitslag van de voice in kwam het op tv. Ik moet zeggen dat ik verliefd ben geworden op deze serie. Het is misschien een beetje overdreven uitgedrukt, maar ik vond het echt een hele leuk serie! Ik vergat dat het Wendy van Dijk was, dus dat  is een goed teken! Hier is even een samenvatting van waar het over gaat:

"Het verhaal speelt zich af in Leeuwarden waar een uiterst gemotiveerd en professioneel politieteam, onder leiding van Carla Vreeswijk (Renée Soutendijk), voortdurend onder hoogspanning om dreigende catastrofes het hoofd te bieden. Niet zozeer met traditionele deductie en ontspannen gepuzzel, als wel met bloedstollende races tegen de klok waar het gaat om leven of dood. Als dan de nieuwe rechercheur Fenna Kremer (Wendy van Dijk) haar entree maakt lijkt het ook het einde van het team. Fenna wordt de gecompliceerde factor binnen het team, want ze is een eigengereide moordvrouw die met haar onorthodoxe en confronterende aanpak niet alleen criminelen ontmaskert, maar ook haar eigen collega's tegen zich in het harnas jaagt. De afleveringen en de verhaallijnen worden flitsender en sneller dan voorgaande politieseries. Ook zal de serie geen losse verhaallijnen vertellen zoals bij alle andere series, maar zal ook grote verhaallijnen vertellen om de kijkers thuis mee te sleuren in het echte werk van een rechercheur."
Bron: Wikipedia

Maar het is ook ontzettend komisch! Ik heb echt gelachen om de gebeurtenissen die zich afspeelden in deze serie! Maar Achmed Akkabi (was ook te zien in huis Anubis als Appie, als ik me niet vergis) is echt grappig met zijn rol als Bram Amezian. Als je even naar het plaatje hiernaast kijkt, is Achmed degene helemaal aan de linkerkant in de blauwe vest.

Eigenlijk heb ik een zwak voor politieseries en ben ook gek op CSI, maar ik heb wel iets tegen Nederlandse series en films. Ik vind ze niet zo leuk namelijk, maar deze serie is echt een aanrader! Ik ga volgende week sowieso weer kijken! Mocht je het niet gezien hebben en toch wel willen zien... ik heb geen idee waar je dit terug kunt kijken. Google is altijd handig! Ga je het niet terugzien en wil je het volgende week wel kijken? De volgende uitzending is op vrijdag 27 januari om 22:00 op rtl 4! Dat is dus waarschijnlijk direct na the voice kids (wat ik uiteraard ook ga volgen, aangezien dat veel schattiger is dan the voice of holland). Dat doet me er trouwens aan denken: IK BEN ZO TROTS OP ÚS IRIS! Ik vind het echt geweldig dat ze gewonnen heeft met the voice of holland! Drachtster Lyceum pride, hier!

Heeft iemand Moordvrouw gezien gisteravond? Of ga je het kijken?

2 opmerkingen:

  1. Ik heb een klein stukje gezien, maar wist toen nog niet dat het moordvrouwen was en was aan het zappen. Ik ga op RTLgemist kijken of het daarop staat, dan kan ik het helemaal kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb alleen nog maar voorstukjes gezien op tv,
    Het lijkt me wel een leuke serie!

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties worden gewaardeerd! :3