2012/01/19

Smile, smile!

Deze is voor iedereen met een minderwaardigheidscomplex
"Ja, ik ben wat breder gebouwd dat anderen. Ja, ik haat sporten en je zult me moeten dwingen om op een sport te gaan. Ik hou van andere dingen zoals muziek, kunst, theater en literatuur. Ik hou niet van mode en draag wat ik zelf mooi vind. Maar zijn dit redenen om me aan te kijken? Zijn dit redenen om mij naar beneden te halen? Mag ik me niet mooi voelen? Nee? Nou, take this: ik voel me mooi. Ik voel me mooi wanneer een leuk kledingstuk me past. Ik voel me mooi als ik lach, hoe erg die ook mag zijn. Ik voel me geweldig als ik iets af krijg en het ook nog gelukt is ook! In plaats van de moeite te nemen om naar mij te kijken, doe zelf iets met je leven. Waarom denk je dat ik gestopt ben naar anderen te kijken? Ja, soms ben ik ook jaloers op een ander meisje, omdat zij een slank, perfect lichaam heeft. Maar dan kijk ik naar mezelf en dan weet ik dat ik blij moet zijn met wie ik ben. Jezelf is iemand om van te houden en niet om weg te stoppen in de schaduwen. Ja, er zijn mensen die ergens beter in zijn en mooier zijn. Maar jij hebt ook talenten, mogelijkheden en geweldige kanten van jezelf waar een ander jaloers op is! Laat ze maar staren, praten en roddelen over je. Laat je niet op je kop zitten, dat maakt het alleen maar erger. Keer ze je wang toe en negeer ze. Als ze zo over je praten, zijn ze het toch niet waard. Begin de dag met een lach. Ga met plezier het huis uit. Dan zullen mensen naar je kijken, omdat je straalt. Ze zullen zich afvragen wat er is gebeurd met je waardoor je een glimlach op je gezicht hebt en een zelfverzekerde uitstraling. De mensen om je heen zullen ook lachen, let maar op!"

Tumblr_ly1drzrdci1r2emwfo1_500_large

En nu jullie.

5 opmerkingen:

  1. Ik sluit me hier helemaal bij aan. Wat goed geschreven :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kan er niks nuttigs meer aan toevoegen, het is helemaal compleet! mooi geschreven!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt mooi geschreven. Je hebt helemaal gelijk. Positief zijn! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig, en helemaal waar!!
    Teminste dat vind ik!!
    Het is gewoon helemaal waar, je moet zijn wie je bent en wat andere daar van vinden daar moeten wij maar schijt aan hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Diepzinnig:'D Je hebt gelijk hoor!

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties worden gewaardeerd! :3